Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaşadığı sosyete içinde kıymeti olan , kudret, reviş ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tümüdür.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değteamülme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok teşhismı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin ammaçlarına normal ) değteamülme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakarak;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde değteamültirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değteamülme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baz öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamam kültürler derunin aynıdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme derunin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak değteamülebilir, ancak sürecin doğbeyı değteamülmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biröte filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna üzerine farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen standart teşhismı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değteamülikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içinde eğitime üzerine temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değteamülikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim bilimi, benibeşer derunin hayat boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere normal olabileceği üzere istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin teamülletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, yetişek merkezleri üzere mekânlarda verilen yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Kısaca yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek sürdürmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise kendi kendine gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir sistem olarak ele aldatmaındığında ise yetişek sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. çaykara; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Müddetç; okul içinde meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, yetki, sınav meyveları üzere matlup davranış değteamüliklikleridir.